Sista dagen i Berlin

Sista dagen i Berlin för den här gången blev en ganska lat en 🙂  Vi åt frulle på hotellet och sen checkade vi ut vid klockan 12.00. Vi är skapligt nöjda med hotellet. Internetet fungerade bra och det är viktigt för oss, gymmet var en besvikelse och frukosten var sådär. Det var alltid för mycket folk i frukostrummet. Sängen var dock toppenskön så vi har sovit gott.

Chris

Väskorna lät vi stå på hotellet när vi begav oss ut på stan. Första stoppet blev en liten italiensk krog i väntan på att KaDeWe skulle öppna. Väl inne på KaDeWe åt vi på våning 6. För mig blev det schnitzel och Chris åt ryggbiff. Sen drack vi varsin GT på våning 7. Skönt att där inte var så mycket folk. Där efter kollade vi på väskor och det fanns så många snygga. Jag köpte en ny jobbväska i skinn av märket Harold´s. Den blev jag jättenöjd med.

Chris KaDeWe Chris KaDeWe Väska

Efter KaDeWe gick vi till litteraturhuset och drack ett glas vin i deras vinterträdgård. Sen åt vi soppa på Sköldpaddan innan vi tog oss tillbaka till hotellet för att åka till flygplatsen. Sparrissoppan var så god att jag åt två portioner 🙂

Sofi Litteraturhuset Soppa

Flygplatsen Tegel var helt meningslös dock såg vi en kändis som tydligen varit på bröllop 🙂 .

Flyg

Sen åkte vi hem och det tog en evig tid. Tåget var försenat så vi fick åka taxi sista biten.

Summa sumarum har det varit en mysig tur. Berlin vill vi komma tillbaka till igen! Hej och tack säger Chris för den här gången 🙂