Day: maj 25, 2016

1969…

eller 1968. Det är tio eller 11 år innan jag föddes och snart 50 år sedan. Så länge har min mamma och hennes kollegor hängt ihop. Alla har jobbat på samma företag i Lund. Det är helt galet coolt! Några har hängt ihop längre och andra har tillkommit senare. Men ändå! Tänk att ha känt varandra i 50 år. Nu är de flesta av dem pensionärer och de träffas varje gång någon fyller 0a eller 5a och idag var det min mammas tur att ha fest med anledning av sin 75 års dag. Du kan inte ana vilket ”röj” det var. Deras humor var helt enorm – de skrattade och pratade i munen på varandra non stop. Dom hade kunnat ha en humor show. Ett sånt härligt gäng och dom verkade ha genuint kul ihop! Så vill jag också ha det när jag ska fylla 75 år. Idag började de även diskutera vad de ska göra för sitt 50 års jubileum ihop. Det kommer att bli en makalös tillställning om de nu kan enas om när den ska infalla.

Dagens chock kom dock efter att alla gästerna hade gått hem. Då började min lilla mamma att dricka vin direkt ur de öppnade flaskorna. Aldrig i mitt liv har jag sett min mamma dricka mer än max två glas vin vid en tillställning men så var inte fallet ikväll. Hon hällde i sig de sista två deciliterna av det vita vinet direkt ur flaskan och hon motiverade det med att det var onödigt att spara och att det var onödigt att ta fram ett glas till att diska. Hade jag varit 14 år hade jag nog tyckt att min mamma var pinsam men idag tyckte jag att hon var en cool blivande 75 åring 😃.

/Sofi

Shopping

Det blev som sagt lite shoppat med mamsen i Köpenhamn. Kul!

Det blev blommor på torget utanför Magasin du Nord vilket är en klassiker. Reseskärbrädor blev det på Systrarna Grene. I klädväg blev det en grå oversized kofta som är hur mysig som helst, en enkel klänning till sommaren som jag kan stosa runt i och en svart baströja i ekologisk bomull. Praktiska och användbara inköp och givetvis var kläderna på rea.

Prinsen fick en bok av mina föräldrar i försenad födelsedagspresent.

/Sofi

Flyttest

Egentligen är jag nog en björn. Jag är så mycket piggare på sommarhalvåret än under vinterhalvåret. Märkligt!

Nu på morgonen har jag joggat i 50 min och det gick precis lika långsamt som i måndags men i alla fall – jag kom ut. Man får vara glad för det lilla.

Till frukost blev det gröt och golden milk.

Strax ska jag till jobbet. Dagens stora grej är att T4ornas flottar ska flyttestas. Det ska bli riktigt kul att se.

Efter jobb ska jag hem till mina föräldrar för att vissa upp mig för mammas gamla arbetskamrater som ett led i mamsens 75 års firande. Det ska bli trevligt!

Höres!

/Sofi