Dag: oktober 1, 2017

Stockholm

Under dagen idag har vi vandrat runt i Stockholm och jag tycker verkligen att Stockholm är en otroligt vacker stad. 

Prinsen köpte en present till mig också. Den visar jag sen och det är något som jag letat länge efter.

Nu är vi på tåget hem!


/Sofi

Prinsen på Prinsen

Dagens lunch åt vi på den klassiska och anrika resturangen Prinsen. Prinsen åt köttbullar och till efterrätt åt han ostkaka. Själv åt jag deras ljuvliga sillinläggningar till förrätt och deras klassiska biff Rydberg till huvudrätt. 

Vi är mycket nöjda med besöket och är du i Stockholm bör du besöka Prinsen. Det är en pärla och servicen är mycket bra.


Kolla in Prinsen här!

/Sofi

Två små svin

Kvällen igår avslutades i Årsta hemma hos Pluttens familj och på smörrebröds resturangen Två små svin. Maten hos de två små svinen var mycket bra. Vi åt två smörrebröd var och drack varsin snaps och öl. Jag åt deras brynta matjessill och den var magisk. Även råbiffen var fin fin. Vi var alla mycket nöjda med besöket. Vi rekommenderar alla ett besök hos grisarna! 

Kolla in Två små svin i Årsta här!


/Sofi

Fotografiska

Igår var min gudson för första gången i sitt liv på fotografiska och han skötte besöket mycket bra. 

Utställningarna på fotografiska igår var magiska. Tyvärr var där väldigt mycket folk så jag orkade inte läsa alla bildtexterna. 

Första utställningen var nyhetsbilder från många ställen runt om i världen och från Sverige tagna av Paul Hansen. Många av bilderna var så starka och gripande att jag fick tårar i ögonen. Paul Hansen är fantastisk på att fånga ögonblicket.

Den andra stora utställningen var resans huvudmål. Prinsen ville nämligen se utställningen med Irvine Penn och även den var magnifik. De flesta av Irvine Penns bilder var svartvita och de flesta var porträtt och det är bland de bästa fotografierna som jag någonsin sett.

Vi avslutade besöket med en fika i resturangen och där satt vi länge och pratade och lekte med min gudson. Vi tog även foto i fotoautomater och prinsen köpte en David Bowie bok.


Har du chansen så besök fotografiska. Det är helt klart ett av Sveriges bästa museum.

Läs mer om Paul Hansen här!

Läs mer om Irvine Penn här!

Läs mer om fotografiska museet här!

/Sofi