Dag: oktober 2, 2017

Svampsoppa, vila & hemarbete

Idag har jag varvat ner och vilat. Det är viktigt att ta igen sig efter att man har fått många intryck och det har varit mycket på gång de senaste veckorna. Så en ledig måndag kom lägligt. 

Jag har tvättat fyra maskiner tvätt, bäddat rent vår säng, planerat veckan, diskat, packat upp också har jag lagat svampsoppa som blev riktigt god. Ibland är det skönt att bara vara. Jag har sovit lite på soffan också 😀.


Jag har även pysslat med mina aktier. Idag var 11e dagen med uppgång. Det känns lite läskigt. Jag ska plocka hem lite vinster under oktober tänker jag mig.

/Sofi

Snälltåg

Att åka Snälltåg var det värsta som jag har gjort på länge. Det var som att åka tåg i Indien. Det var människor över allt. Kupén var hysteriskt varm så svetten rann och toaletterna var kassa och för få. Inget roligt alls. Resan kändes som en evighet och jag ville bara hem. Inget roligt slut på en annars mycket trevlig helg. Well well! Alltid lär man sig något. Nästa gång får vi se till att boka tågen i god tid.

Nu är vi som sagt hemma igen och vi somnade så fort vi kom hem igår. Idag håller jag på med tvätten och annan rensa i röran.

Höres!

/Sofi