Dag: oktober 9, 2017

Fortbildning

Utbildningen på Mah var helt ok idag. Föreläsarna var från Right livelihood foundation, Länstyrelsen och Mahs innovations avdelning. Caset vi jobbade med handlade om vatten och föreläsarna från Mah gav oss många bra tips på hur man kan arbeta med att utveckla sina idéer. Stort tack till Blixtlåset som arrangerade dagens aktiviteter. Det är sällan jag har möjlighet att koppla ihop alla mina delar som lärare men det kunde jag idag. Jag fick både tips som samhällslärare och som lärare i entreprenörskap. Nyttigt!

Jag kommer ge lite bra tips på hemsidor om vattenproblematik när jag skrivit rent mina anteckningar.


/Sofi

Butchers crossing

Butchers crossing är en helt ok skönlitterär bok. Den handlar om en ung man som lämnar sitt bekväma liv i en amerikansk stad för att bege sig ut i vilda västern för att växa som människa. Han slår sig ihop med tre andra män och de beger sig ut på buffel jakt. Jag kan väldigt lite om jakt och vilda västern så det var kul att läsa om något jag kan väldigt lite om.

IMG_4796

/Sofi

Joggat 

Om inte motivationen kommer av sig själv vilket den aldrig gör för mig kopplat till träning så får man tvinga ut sig i spåret. Idag joggade jag fyra km på morgonen i långsamt tempo. Det var skönt. Jag såg en räv vilket ju var en ren bonus. Jag har anmält mig till ICA-klassikern så det blir någon ordning och reda 😀.


Nu är jag på väg till Malmö för fortbildning hela dagen. Det ska bli kul. 

Höres!

/Sofi