Dag: oktober 13, 2017

Spenderat

Det blev en väldigt dyr Kulturnatt men det var det värt. So many nice things! Längre rapport om kvällens utställningar kommer.

Kvällsmat åt vi på Speakers. Till huvudrätt åt jag äggakaka och till efterrätt blev det pommes 😀. Nattamat blev en korv från Erikstorp på Skumpa och Spalje.


Sov gott!

/Sofi

Kulturnatt

Jag har precis varit ute och joggat 5 km i snigelfart. Det var skönt. Jag har sovit dåligt i natt så det var skönt att rensa huvudet. 

Igår eftermiddag röjde jag saker hos mina föräldrar och det slutar alltid med konflikt mellan mamma och mig. Mamma vill spara allt och jag känner att jag drunknar i all skit. Jag mår otroligt dåligt över att se allt som bara ligger och förstörs och mamma mår dåligt över att göra sig av med något så det är en svår problematik. Det kan låta löjligt men det är fruktansvärt. Och alla dessa grejor bara äter tid. Vissa saker har jag slängt tre fyra gånger men mamma räddar hem det igen också går det runt. Sjukt! Well well vi fick iväg en billast med grejor till Erikshjälpen igår i alla fall.

Ikväll är det Kulturnatt i Landskrona. Det ska bli trevligt.


Nu är det dags för jobb!

/Sofi