Dag: oktober 14, 2017

Hos föräldrarna

Efter konserten på Mejan gick vi hem till mina föräldrar. Vi åt lite sill och ägg. Det var mysigt.


I år har jag ett UF-företag som ska göra ljus så jag passade på att leta fram mina gamla ljusstumpar och smältburkar så de kan få dem. Jag hade hur mycket som helst. 

Nu är vi hemma igen och vi sitter och myser med tända ljus.

/Sofi

Kulturnatt i Landskrona

Vi är lite slitna idag efter alla äventyr igår. Vi for runt som två galningar och ändå hann vi inte med allt som vi tänkt. Helt plötsligt när vi var på ett ställe sa de att klockan var 22 och att de skulle stänga. Vi fattade ingenting. 

Hur som, vi började som sagt kvällen på Speakers och sedan gick vi till Galleri Jentin. Där ställdes både foton och tavlor ut i en trevlig blandning. Vi köpte ett foto av Caysa Molin och en tavla av Jens Jentin. Det är två coola tavlor och den ena är en present. 

Sen gick vi vidare till  Galleri Gamlastaden där Inger och Lasse Åberg ställde ut tavlor och textilkonst. Det var en trevlig utställning men det var hysteriskt mycket folk. Där köpte vi en tavla av Inger och en av Lasse. 

Efter det gick vi till Hemslöjden och till Skumpa och Spaljé där vi åt god korv med trevliga tillbehör. Som avslutning på kvällen skulle vi till Galleri Björne och till Glasorama men vi hann bara till Björne innan allt stängde.

På Galleri Björne var där massa olika som ställde ut. Där var författare, konstnärer en guldsmed mm. Prinsen köpte några böcker och jag köpte några magiska ringar som får ett eget inlägg. Jag är helt såld på dem. De är underbara. De är gjorda av guldsmed Christina Orrling och de är to die for. Vi köpte även en skulptur av Kennet Björne – en Jabba the Hutt tomte – som är ascool! Den får du se till jul! 

Innan vi gick hem tog vi en sista öl på Speakers.

Med andra ord en bra kväll! 


/Sofi