Dag: oktober 15, 2017

Små sår

Idag gör jag så lite som möjligt. Jag vilar med andra ord. Jag gör inget som snor energi utan bara sånt som laddar batterierna. Jag har snart läst klart en bok om ledarskap som jag lånat av en kollega.

Utöver det oroar jag mig för mina små sår och jag fick ett nytt på tummen när jag rev ingefära idag. Om några veckor ska jag iväg på fältstudier igen och då vill jag inte ha sår som kan bli infekterade. Jag har ett sår på benet också som jag pillar upp med jämna mellanrum och det får jag lägga av med.

Idag fortsätter vi att rensa i skafferiet, kylen och frysen så vi kör vad huset förmår. Det blev äggröra, bacon och vitabönor till frukost med jordgubbssoppa till efterrätt. Snart har vi ätit ut allt och då får vi handla nytt.


/Sofi

Regler kopplat till siffran 1

Jag har två mycket bra regler i mitt liv kopplat till siffran 1.

  1. En in = En ut regeln: Om jag köper en ny pryl ska en gamal rensas ut. Jag är livrädd för att mitt hem ska översvämmas av saker så det tummar jag inte på. I fredags köpte jag tex en ny tomte och då ska en annan prydnad ut.
  2. 1 kronas regeln: Om jag vill köpa något som kanske egentligen är onödigt eller en lite dyrare sak tänker jag enligt följande. Kommer jag älska och behålla den här saken så länge att den kommer att ha kostat mig en kronan per dag. Tex om jag köper något för 500 kr så måste jag vilja äga det i minst 1,5 år. Det funkar inte kopplat till tex datorer och mobiler som är dyra och inte har någon vidare livslängd men i övrigt tycker jag att det är ett bra riktmärke.

Ha en god söndag!

/Sofi