Dag: oktober 18, 2017

Aktieklubb

Idag har jag haft på mig min skämsmössa hela dagen. Det är inget kul att ha skickat virusmeddelande till alla man känner och jobbar med. 

Till kvällsmat åt jag pizza med prinsen. 

På jobbet idag har allt rullat på och uppstarten av vår aktieklubb gick bra. Jag har fått några saker i läxa och vi ska ha nästa träff redan nästa vecka så vi kan komma igång. Jag tycker att det ska bli jättekul! Heja oss!

Nu är jag very trött och nu ska sova!

Höres!

/Sofi

Grit

Grit är en av de mest läsvärda och tänkvärda böcker som jag har läst på länge. Helt klart den bästa fortbildningsboken i år.  Boken är en sammanställning över den forskning som finns om Grit eller konsten att inte ge upp och den är skriven av Angela Duckworth. Boken diskuterar skillnaden mellan talang och träning, hur man kan motivera sig själv till att bli bättre på att inte ge upp och hur man kan motivera andra. Boken tar också upp vikten av att sätta mål och att framgång kräver långsiktigt arbete. Både för mig själv som privatperson och som lärare gav boken många viktiga aha upplevelser.


/Sofi

Kapad

Jag har precis varit ute på en 5 km runda. Skönt!

Kvällen igår blev några timmar längre än vad som var planerat. Precis innan jag skulle lägga mig såg jag ett meddelande som jag tolkade var från en tidigare kollega så jag öppnade det och vips så hade mitt Facebook-konto blivit kapat och virus-meddelandet hade skickats till alla jag känner. Så himla pinsamt! Jag kände mig grymt korkad som gick på en sådan bluff. Tack och lov hittade prinsen info om vad man skulle göra så jag hoppas att det hela är löst nu. Jag ber on ursäkt till alla som jag ställde till problem för!

På dagens agenda står:

  • Lektion
  • Examination
  • Ga
  • Också är det premiär för vår aktieklubb på jobb 😀.

/Sofi