Dag: oktober 21, 2017

Vilsam lördag

70 % av denna lördag har vi legat på soffan och myst. Jag har varit så trötta efter en galen jobbvecka. 

20 % av denna lördag har vi varit på besök hos Mia och Jens. Vi kom dit för att hämta en tavla men utöver det blev det några timmars trevligt snack och mys med deras söta vovve. 

10 % av denna lördag har vi spenderat på vår lokala pizzeria. Man behöver ju mat för att överleva.


Sov gott!

/Sofi

Före & Efter

Ibland hade jag velat vara tillsammans med mig själv för ibland är jag bra på att skämmabort. 

Idag har prinsen fått fin frukost. Jag utgick ifrån vad vi hade hemma och prinsen fick yoghurt smaksatt med torkad aprikos och hasselnötter toppad med äpple, ingefärashot, kaffe, macka med ajvar, ost och tomat och macka med skivat äpple och rödlök med mosad avokado. Mumsigt och lyxigt!


/Sofi

Spelman på taket

Igår kväll var jag med prinsen och mamma på Malmö Opera. Vi såg Spelman på taket och det var riktigt trevligt. Jag gillade föreställningen även om första akten var lite lång och jag tycker att det var bra att de kopplade musikalens flyktingtema till nutid. Sången och scenografin var vass.
Innan vi åkte till Malmö hängde vi lite på John Bull i Lund. Nachos och Knake är en ok kombo 😀.


/Sofi