Dag: oktober 27, 2017

Lovet är här

Äntligen är det dags för några dagars vila och det behövs! Så skönt det ska bli! Prinsen och jag firade med bullar från Backhaus. Deras vaniljbulle är den godaste jag någonsin ätit. Nu glor vi lite halvhjärtat på idol. 


På jobbet hann jag med att bli klar med det mesta. Allt inför Fältstudien är klart och det är de viktigaste. Nu kommer jag inte se mina kollegor på flera veckor och det känns lite konstigt. 

/Sofi

Om skönhet

Om Skönhet är en bok skriven av Zadie Smith. Den handlar om en familj som består av en mamma, en pappa och tre barn i övre tonåren. Föräldrarna har problem i sin relation och hela boken består av trasiligheter inom familjen, utanför familjen också belyser boken även olika samhällsproblem och samhällsfenomen. Det är en trevlig skönlitterär bok som är läsvärd om man bara vill läsa för läsandets skull.


/Sofi

En dag kvar…

till lite ledighet! Jag är trött, gnällig och jag hatar morgnarna när klockan ringer och väcker mig brutalt. Dessutom är det storm och ösregn ute också har jag huvudvärk! 

Hur som nog klagat. Idag ska jag ha två lektioner och sedan måste jag sätta mig i lugn och ro för att titta över att jag har koll på allt inför vår Fältstudieresa så jag inte glömmer något på jobb. Dagens sista punkt är att krama mina kära kollegor hej då och sedan ska jag hem och mysa.

Höres!

/Sofi