Dag: oktober 29, 2017

Dagsverke

Idag har jag gjort ett rejält dagsverke om jag får säga det själv. Det började med skorna och nu har jag kvar att tömma diskmaskinen. Däremellan har jag tvättat och hängt upp fyra maskiner tvätt, jag har bäddat rent sängen, diskat, varit och handlat, tagit undan sommarkläderna och tagit fram mina vinterkläder också har jag packat. Jag har lite kvar på packningen men jag ville göra så mycket som möjligt idag eftersom prinsen är borta ikväll så vi kan umgås i veckan. Jag har dessutom tittat över vad jag måste göra innan jag åker. Jag har läst några tidningar också.


/Sofi

Samlingsutställning

Nu har vi kollat in den nya utställningen på konsthallen på Pumphuset och den är mer än godkänd. Det är en samlingsutställning med både tavlor och skulpturer av fyra olika konstnärer. Besök den under lovet och samtidigt kan du passa på att äta lunch på ställets braiga resturang. 


Nu ska jag fortsätta att rensa i röran.

/Sofi

Skoinventering

Dagens första uppgift är avklarad och det var att genomföra vår årliga skoinventering. Nytt för i år är att vi även tog med prinsens skor. Detta var ett helt strategiskt drag från min sida för trots att det ledde till endel merjobb kunde vi döda några myter i vårt förhållande. Följande kom vi fram till. 

1) Jag har fortfarande ca 50 par skor men ca 5 par till kommer rensas ut efter denna hösten och vintern. 

2) Prinsen har lite mer än 30 par skor och hans är dyrare än mina. 

Slutsats: Vi äger nästan lika många skor alltså kan vi sluta tjata på varandra om vem som är värst. 

3) Idag rensade vi ut 5 par skor som vi kommer lämna till välgörenhet och jag flyttade över några skor till min resegarderob vilket betyder att de får åka med på en resa men inte med hem igen. 

4) Jag har fler färgglada skor än prinsen. 

5) Tre par skor måste tas till skomakare. 

6) Jag använder flera av mina par skor än prinsen. Prinsen köper skor som aldrig används och det kan jag inte förstå. 


Nu ska vi ta tag i att plocka undan sommarkläderna och fram vinterkläderna.

/Sofi