Day: mars 7, 2016

Socker

Idag är jag riktigt sockertoppad. Not good! Jag har varit hos mina föräldrar för att fira min pappa. Stackars prinsen fick vara hemma eftersom jag så snällt har delat med mig av min träliga förkylning. Jag kom till mina föräldrar efter jobbet och då hade mamma fixat mat till en armé. Det var sen lunch, kvällsmat, två sorters tårta, chokladpudding, choklad, kakor och kaffe. Vi åt typ non stop från att jag kom till det att jag gick. Trevligt men inte så nyttigt 😃.

Nästsista lektionen i min företagsekonomigrupp gick bra. Några var redan klara med slutuppgifterna. De ska redovisa på onsdag vilket blir sista passet. De har varit ett trevligt gäng att ha och det är kul och nyttigt att få möjlighet att undervisa vuxna ibland.

Väl hemma har jag klappat på min älskling. Han tycker väldigt synd om sig själv stackarn.

Nu ska jag sova! Det är en massiv dag i morgon!

/Sofi

 

Morgonmänniska

Jag är verkligen ingen morgonmänniska men följer man dessa tre tips så ska man tydligen kunna bli det på två månader.

  1. Gå upp samma tid varje morgon även om du är ledig.
  2. Sluta snooza utan gå upp direkt när klockan ringer.
  3. Gör morgongymnastik det första du gör för att väcka kroppen.

Ska jag vara ärlig så vet jag inte om jag kommer att prova 😉

/Sofi